jó képek 103

Poros András tanár úr kért fel, hogy rendezzek vele egy előadást a vaison la romaine-i nyári fesztiválra. Életemben nem csináltam még ilyet. Ez előtt egyetlen komolyabb intenzív színházi munkában vettem részt Csetneki Gáborral. Az ő gyakorlatai és tréningjei nagy hatással voltak rám. A test mint a színházi munka kiinduló pontja. A testemmel sokat foglalkoztam 12 éves sport pályafutásom alatt. Bemelegítéshez értetem a többi jött magától. A fesztivál egyetlen kikötése volt hogy, görög drámát kell feldolgozni. Először A Lysistratét választottam, de két napos görcsös gondolkodás után áttértem a Prométheusz történetére. Komoly színpadképet terveztem, és rendezői példányt gépeltem. Egy hetes próbafolyamatot tartottunk nyáron a Leőwey gimnázium, új franciás részén egy keskeny teremben. Összeraktunk egy félórás előadást tele mozgással és zenével. Élveztük a munkát és nagyon komolyan vettük.

A fesztiválon az ókori római városrész feltárt romjai között volt egy kis szabadtéri színpad. A mediterrán növényzet és a romos falak rögtön átírták elképzeléseimet. Rengeteg lehetőséget láttam benne és egy órás próba alatt, adaptáltuk előadásunkat a környezethez. A falakon futottak, a romokról ugrottak le a diákok és nagyon lelkesek voltak. Játszottak.

Elismerő kritikákat kaptunk, örültünk egymásnak és a közös munkának.

rendezői példány

Üres Tér

 

Hol van valódi szükség a színházra?

Hogyan segíthet kapcsolatot teremteni másokkal és magunkkal?

Az Üres Tér Színházi Egyesület 2004 óta foglalkozik a kérdéssel.
A válaszkeresés során eljutottunk iskolákba, szegregált városrészekbe, hátrányos helyzetű fiatalokhoz, felnőttekhez és a börtönbe.
Most egy beszélgetés során szeretnénk megosztani tapasztalatainkat és meghívott vendégeinkkel tovább bővíteni ismereteinket a témában valamint megvitatni: mik a kilátásai egy “hasznos színháznak”.

Várunk minden résztvevőt szeretettel május 16-án 18:00-kor
a Közös Ég Jurtában (cím: 7627 Pécs, Felsőgyükési út 31.)