Uzenetek_a_palackban_plakat

Színház 

A színészi kifejezőeszközök felhasználásával indítottuk a keresést, s egyszerű színházi gyakorlatokból jutottunk el ehhez az etűdhöz, amely a színháznak hódol a „mondd, mutasd, csináld” hármas jelszavát alkalmazva. Azt kutatjuk, hogyan élednek mozdulatok a ritmusból, s hogyan formálja a teret a színészi játék.

Gyermekjátékok 

A történet színhelye a játszótér – társadalmi gondjaink és kreatív játékaink első tere.

Egy férfi 

„Van egy férfi.” De hol? A férfiak jönnek, mennek a nők életében. Ahány nő, annyi történet, annyi élet és annyi sors. Harmadik etűdünkben kortárs francia és magyar írók – Xavier Durringer és Esterházy Petra –   szövegrészleteivel dolgozunk.

Rendező: Kőrösi Márk Zene: Kőrösi Boldizsár (Fodor András) Producer: Tasnádi Zsófia Technikus: Gáspár Dániel Játszók: Molnár Zsófia, Lukács Betti, Hermann Tibor, Pálfai Eszter, Kőrösi Boldizsár, (Kőrösi Petra, Besze Borbála) Plakát: Komjáthy Máté

A Közellenség utolsó előadása után, amikor mindenki a jól megérdemelt pihenést várta ,meghívást kaptunk az Avignoni Fesztiválra, ezért össze kellett hoznunk egy egy órás előadást. Újra megfogalmazhattuk színházról alkotott elképzelésünket. A munkára azonban csak kevesen maradtunk, és fake rolex ebay csak szűkös idő állt rendelkezésre. Beköltöztünk a Leőwey Klára Gimnázium lepukkant balettermébe és nekiláttunk a munkának. Telepakoltuk a termet az ugrógödörböl kölcsönvett homokkal.

A színészi kifejezőeszközök közül nagy hangsúlyt fektettünk a mozgásra, a pontos mozgásra. Gyakorlatokból és improvizációkból született az előadásunk első etüde. Ritmikus hangszerekre, bambuszbotokkal szerkesztettünk egy mozgássort amiben a mozdulatokat az  idő, tér és test viszonylatában formáltuk, forgattuk. Kaptunk egy dinamikus tizenöt percet.

Második része előadásunknak a játék és a gyermeki lét titkait kereste. A homok: homokozó mint szocializálódásunk egyik legfontosabb helyszíne,  a gyerekek kegyetlen világa, és az abból született szükségszerű álomkép fogalmazódott meg húsz percben.

Idő hiányában idei francia nyelvű diákelőadásunkat adaptáltuk ebbe az előadásba. Eszterházy Petra Egy férfi című novella sorozatából dolgoztunk fel párat. Kíváncsiak voltunk arra hogy mit adhat a test és a kép az írott irodalmi szöveg mellé olyat, ami abban nincsen benne.

A próbafolyamat végén Zsófi vakbél gyulladást kapott és kórházba került, így ő nem jöhetett velünk Avignonba. Beugrott Tibike és az út alatt átvette Zsófika részeit. Az előadást háromszor játszottuk Avignonban. Volt két kislány, akik mind a három előadásunkat megnézte és a másodiktól kezdve hozták kisbabájukat, akiknek mása az előadásunk második etűdében szerepelt. Az utolsó előadást csak ők nézték.

A címét az előadás, arról az üzenetről kapta, amit Gazsi barátommal dobtunk a Rhonba egy évvel korábban, amiben megígértem hogy a társulat eljut Avignonba játszani. Gazsi már nem lehetett velünk.

 

Vissza