IntegrArt a gimnáziumban

Megtöltött Terek

Szándék: A gimnázium, mint sokak által közösen használt tér, nagyon jó és érdekes kísérleti terep, ahova 700 diák+tanár jár minden nap, együtt tanulnak, tanítanak, fejlődnek, élnek mégsem alakul ki olyan közösségi szellem, ami az ilyen szorosan egymásra utalt és ennyi időt együtt töltő emberek között ki szokott. Hogy lehet egy ilyen kiüresedett, mindenki (diák, tanár) által kényszerből használt környezetben interakcióra, kommunikációra ösztönözni az embereket? Milyen ingerekkel milyen hatást érhetünk el? Hogyan reagálnak ezek az emberek azokra a dolgokra, amikkel számukra fura, nem megszokott térben és időben találkoznak? Milyen reakciót vált ki egy kép, felirat, videó, performansz, zene, hang? Mennyi idő alatt juthatunk el az egyszerű ingerektől a megszólításig, majd a kommunikációig? Célunk olyan művészeti ingerekkel hatni a közösségre, amik képesek őket kizökkenteni a hétköznapokból, megállásra, gondolkodásra, párbeszédre késztetik őket. Ezek az akciók videóban, képben, hangban dokumentálhatóak, azt is tanulmányozhatjuk, milyen irányban fejlődik a diákok reakciója, mi van rájuk hatással. A kísérleti folyamat vége a közösségi térbe (K0) való visszatérés lenne, annak az újbóli belakása más eszközökkel (falak kifestése művészek és diákok segítségével).

Célcsoport: a Leőwey Klára Gimnázium tanulói, 15-18 év közötti fiatalok

Forma: Olyan akciókat, alkotásokat hozunk létre, amiket az tanórák közötti szünetben olyan terekben tudunk elhelyezni, ahol sokan találkoznak velük (folyosók, wc, büfé, stb.). Lehet videó, kép, hang, performansz, az alkotó csoport közösen dönti el, milyen formában hozza létre a következő akciót.

Mi az iskola?

.

A világ egy kép, amin a Szabadság utca

CÉL: egyéni munkából haladunk a páros munkáig, majd a közösségi festésig. Célunk, hogy márciusban közösségben működve fessük ki a K0 falait a leőweysta diákokkal.

Saját világunkból a közös világ fele.

 

Leowey_Klara_Gimnazium_Pecs